Rocksoft

2020 w liczbach

2020 w liczbach

Rok 2020 był wyjątkowy. Dla niektórych lepszy, dla niektórych gorszy, ale dla nikogo nie był zwykły. Podsumowaliśmy już z Piotrem miniony rok w Rocksoftcie, odpowiadając na kilka otwartych pytań, więc zainteresowanych odsyłam tutaj, natomiast w tym wpisie chciałem dodatkowo przytoczyć garść interesujących nas statystyk oraz krótko wyjaśnić, jak my je interpretujemy.

Jako firma IT, przywiązujemy dużą wagę do analityki. Weryfikowanie naszych inwestycji na podstawie danych, to dla nas istotna kwestia; zarówno podczas pracy nad projektami dla klientów, ale też gdy robimy coś „dla siebie”. Dodatkowo dążymy w naszych działaniach do budowania planów na przyszłość również na podstawie analizy, a nie wyłącznie przeczucia i doświadczenia. Widzimy wielki potencjał w dalszym rozwoju na tym obszarze.

Dwoma głównymi medium, które stanowią na ten moment najważniejszą część marki Rocksoft są: nasza strona internetowa oraz nasz profil na LinkedInie. Strona www to oczywiście nasza wizytówka, a od 2020 roku również miejsce, w którym od czasu do czasu zamieszczamy wpisy najczęściej o tym, co dla nas najbardziej aktualne w danym momencie. LinkedIn to miejsce, które daje nam możliwość nawiązania kontaktu z ambitnymi i kompetentnymi ludźmi, chcącymi rozwijać się w branży IT. Dlatego kluczowym dla nas jest to, by być obecni i widziani, by każdy kto chce – mógł nas znaleźć i dowiedzieć się o nas jak najwięcej.

Rocksoft.pl

Chcemy, by nasza strona internetowa niosła jasny przekaz o tym, czym się zajmujemy, jakie mamy podejście do codziennej pracy oraz kim jesteśmy. Ważne jest dla nas, by przez naszą stronę przewijało się jak najwięcej potencjalnych pracowników oraz klientów. Co mówią statystyki?

Ilość unikalnych użytkowników 2019 vs. 2020: +284,89%
Ilość unikalnych odsłon 2019 vs. 2020: +277,11%

Użytkownicy miesięcznie w 2020 r.

Udało nam się zapewnić kontent, dzięki któremu zanotowaliśmy ogromne wzrosty, jeśli chodzi o zainteresowanie naszą stroną. Wielki udział w tym postępie ma wzmożona aktywność na LinkedInie, skąd odsyłamy do różnego rodzaju publikacji pojawiających się na naszej stronie. Oprócz tego regularne prowadzenie bloga należy uznać za sukces, gdyż również w ten sposób udaje się nam dotrzeć do osób, które są w naszej grupie docelowej.

W ramach ciekawostki dodam, że najpopularniejszymi wpisami na blogu w 2020 roku były:

Jeśli chodzi o zainteresowanie ofertami pracy, najpopularniejszymi stanowiskami okazały się:

  • Full-stack developer
  • Kierownik projektu
  • Senior .NET developer

Rocksoft na LinkedIn

Na poważnie zaczęliśmy zaznaczać swoją obecność na LinkedInie właśnie w 2020 roku, więc porównania wyników do lat poprzednich nie mają większego sensu. Skupię się tutaj na czystych liczbach.

Ilość obserwujących w sumie (nowych w 2020): 452 (398)

Nowi obserwujący w 2020 r.

Nie jesteśmy dużą firmą, zatem powyższy wynik jest dla nas nie lada wyczynem. Co ważne, te 452 osoby, które nas obserwują to osoby z branży, czyli takie, do których najbardziej chcemy dotrzeć. Dzięki temu, że aż tyle osób zainteresowało się Rocksoftem, udaje nam się docierać do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Wyświetlenia publikacji w 2020 (średnia na publikację): 28,273 (399)

Wyświetlenia publikacji w 2020 r.

Regularność to tutaj słowo klucz i nasz zespół brandingowy wykonał na tym obszarze kawał dobrej roboty. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu i miesiąc po miesiącu budowano konsekwentnie kontent, który nie jest robiony na siłę, ale też nie sprawia wrażenia nachalności. Potwierdza to fakt, że najpopularniejszym postem na naszym profilu w ubiegłym roku była premiera naszej cotygodniowej dawki newsów ze świata IT i nie tylko pt. „Rocksówka”.

Możecie być pewni, że wyciągniemy wnioski z roku 2020, by w roku 2021 być jeszcze bardziej skuteczni. Dziękuję za przeczytanie!